Hot Posts

6/recent/ticker-posts

KESERASIAN ANDY LAU, SAMMY CHENG


KEHILANGAN deria lihat tidak menghalang seorang detektif untuk menyelesaikan kes yang tidak dapat dirungkai oleh orang lain. 

Saksikan filem Blind Detective menemui penonton dalam slot Golden Dragon pada 1 Mac, pukul 9.30 malam di TV2. 

Filem garapan Johnnie To ini menampilkan gandingan mantap Andy Lau dan Sammi Cheng yang tidak asing lagi namanya dalam dunia perfileman Hong Kong. Andy Lau memegang watak sebagai seorang detektif bernama Johnston Chong See-tun yang sangat handal menyelesaikan kes-kes yang sudah menemui jalan buntu. 




Dengan kehandalannya dia dapat merungkai apa saja kes yang diberi kepadanya. Namun semua itu berubah apabila dia terpaksa bersara akibat kehilangan deria penglihatan. Dia terpaksa meninggalkan pekerjaan yang sudah sebati dengan dirinya. Bukan mudah untuk hidup dalam keadaan buta tetapi Johnston terus kuat menghadapi segala cabaran.  

Demi menyara hidupnya dia terus berusaha menyelesaikan pelbagai kes dan mendapat bayaran daripada pihak polis. Plot semakin berkembang apabila Johnston berjumpa dengan Ho Ka Tung, seorang inpektor yang cantik ketika menyelesaikan satu kes rompakan. 

Menyedari Johnston mempunyai kehebatan luar biasa walaupun buta, Ho meminta bantuan Johnston untuk menyelesaikan kes yang tidak dapat dirungkainya. Mereka berganding untuk memberkas seorang pembunuh bersiri. 



Blind Detective
Tarikh Siaran: 1 Mac 2018
Hari: Khamis
Masa: 9.30 Malam 
Saluran: TV2
Arahan: Johnnie To
Pelakon: Andy Lau, Sammy Cheng

Post a Comment

0 Comments