Hot Posts

6/recent/ticker-posts

MUSIM BAHARU RINDU AWAK SEPARUH NYAWA? KITA THROWBACK DULU..



SELEPAS mendapat sambutan hangat daripada penonton sepanjang 48 episod siarannya yang melabuhkan tirainya pada 14 June lalu, khabarnya Rindu Awak Separuh Nyawa bakal disambung untuk musim keduanya tidak lama lagi.

Sejauh mana kebenarannya? Kenalah tunggu kan.. Apa yang pasti, drama adaptasi daripada novel tulisan Siti Rosmizah yang menyaksikan gandingan pelakon Shukri Yahaya dan Uqasha Senrose sebagai suami isteri itu memang awesome!

Sementara tunggu sekuel Rindu Awak Separuh Nyawa dibikin, apa kata kita throwback trivia menarik dan foto-foto behind the scene drama ini.


TRIVIA RINDU AWAK SEPARUH NYAWA

1. Drama Rindu Awak Separuh Nyawa merupakan drama pertama yang menggandingkan Shukri Yahaya dan Uqasha Senrose selaku teraju utama. Kemampuan kedua-dua pelakon popular ini untuk menghidupkan watak Nazril Nazim dan Kasih Maisara sekali lagi membuktikan kredibiliti mereka sebagai pelakon versatil. Walaupun pertama kali disatukan, Shukri dan Uqasha mempunyai ‘chemistry’ yang baik sekaligus memudahkan lagi penggambaran.

2. Watak utama Kasih Maisara yang dilakonkan oleh Uqasha Senrose sarat dengan mainan emosi yang mendalam. Uqasha pernah menangis sehingga takut untuk ke set penggambaran kerana tertekan untuk menjiwai watak tersebut. Uqasha juga hanya mempunyai satu hari sahaja untuk membuat persediaan daripada segi fizikal dan mental selepas tamat penggambaran drama ‘Perempuan Tanpa Dosa’ dan kemudiannya terus disambung dengan penggambaran untuk drama ‘Rindu Awak Separuh Nyawa’. Ini juga merupakan kali pertama Uqasha terlibat dengan penggambaran drama yang melibatkan naskah panjang sehingga 40 buah episod dan ditambah lapan episod lagi.

3. Menariknya, dalam salah satu babak sewaktu kereta yang dipandu laju oleh watak Maisara melanggar motosikal yang sedang ‘dinaiki’ oleh watak Nazril lakonan Shukri Yahaya, sebenarnya Shukri adalah pemandu sebenar kereta untuk adegan tersebut, dan bukan beliau yang membawa motosikal tetapi orang lain.

4. Keseluruhan penggambaran drama Rindu Awak Separuh Nyawa’ dijalankan di sekitar Lembah Klang. Pihak produksi juga turut menitik beratkan pengamalan SOP yang ketat sepanjang penggambaran berlangsung termasuklah daripada segi penjagaan kendiri dan jarak fizikal yang selamat serta pemakaian pelitup muka dan sarung tangan terutamanya sewaktu menata rias. Jadual penggambaran juga telah disusun agar tidak melebihi jam 10 malam pada setiap hari.


Penerbit dan penulis novel serta skrip Rindu Awak Separuh Nyawa, Siti Rosmizah berkata,

“Sebagai penulis dan penerbit, saya sentiasa meletakkan target yang tinggi untuk setiap drama terbitan produksi SR One Sdn Bhd terutama yang melibatkan karya nukilan saya sendiri. Saya amat berbesar hati dengan penerimaan positif para peminat fanatik novel Melayu yang sentiasa menyokong hasil kerja saya selama ini sehingga berjaya merekodkan jumlah jualan mencecah ratusan ribu ringgit.

"Untuk drama adaptasi terbaharu ‘Rindu Awak Separuh Nyawa’ ini, saya sudahpun meletakkan sasaran yang lebih tinggi daripada drama-drama saya sebelum ini.

"Drama ini juga bakal memberi kelainan kerana jalan ceritanya yang menarik untuk ditonton kerana ia tidak sekadar mengangkat watak utama iaitu hero dan heroin semata-mata tetapi juga turut memfokuskan kepada watak-watak lain yang sebenarnya mencerminkan kehidupan masyarakat yang berlaku di sekeliling kita.

"Banyak mesej tersirat dan pengajaran moral yang dapat dipelajari daripada drama ini. Antaranya seperti sikap manusia yang angkuh apabila berduit sehingga tidak mengambil peduli maruah orang lain dan sanggup menjadikan hidup orang lain sebagai pertaruhan. Saya berharap agar drama ini akan mendapat tempat di hati peminat drama Melayu,” katanya.


[KREDIT: Astro]

















Post a Comment

0 Comments