Hot Posts

6/recent/ticker-posts

Cin-Ta Amir Jahari curi perhatian ramai




PENYANYI dan komposer, Amir Jahari kembali dengan sebuah lagi karya baharu, Cin-Ta yang juga merupakan lagu tema (OST) drama From Saga With Love.

Drama terbitan Red Com yang bersiaran di Viu itu menampilkan lakonan Ikmal Amry, Siti Khadijah, Fimie Don, Sophia AlBarakbah dan lain-lain.

Amir mengakui cukup bersemangat menghasilkan OST tersebut, apatah lagi ia melibatkan drama terbitan Red Com yang sememangnya terkenal dengan naskhah yang hebat.

“Ketika saya diberitahu oleh bekas pengurus saya, Joe Lee, bahawa Red Com ingin saya mencipta lagu OST untuk drama mereka, saya sangat bersemangat.

"Saya tahu Red Com terkenal dengan penghasilan drama unggul dan kekal dalam ingatan. Sudah tentu, saya ingin menyumbangkan hasil kerja saya kepada projek mereka,” ujarnya.

Mengulas lanjut mengenai lagu Cin-Ta, Amir mendedahkan telah mengemukakan dua demo lagu, khas untuk OST drama tersebut.

"Selain lagu baharu, saya juga mempunyai sebuah lagu lama yang ingin disertakan dalam album dan rasa ia sangat sesuai untuk drama ini.

"Dengan gembiranya, mereka juga menyukainya. Jadi mereka memilih lagu itu yang diberi judul Cin-Ta untuk digunakan untuk drama ini, dalam versi rakaman live,” katanya.

Tambah Amir, karya itu diberi kelainan untuk menyampaikan perasaan cinta sejati.

"Biasanya, apabila orang mendengar lagu-lagu cinta, mereka mungkin merasa mual. Oleh itu, semasa saya mencipta lagu ini, saya ingin menyampaikan perasaan cinta yang sejati.

"Cinta bukan hanya tentang hubungan romantis, tetapi juga tentang kasih kepada makhluk lain, haiwan, alam sekitar, cinta untuk berbuat kebaikan sesama manusia.

"Paling penting, cinta kepada Pencipta kerana itulah cinta sejati yang memberikan kita ketenangan sejati,” jelasnya yang pernah popular menerusi OST filem Imaginur, Hasrat.


Menerusi penampilan mengesankan dan mesej mendalam, lagu Cin-Ta dalam versi live itu dilihat begitu menyentuh hati penonton drama itu.

From Saga With Love menceritakan tentang seorang pengaruh media sosial yang bercita-cita tinggi iaitu Karma yang cuba untuk menipu jalan masuk ke dalam peranan sebagai jurubahasa bagi pelakon A-list, Bianca Rozario.

Semasa lawatan Bianca ke Jepun, Karma terpaksa melakukan segala yang mungkin untuk mengekalkan pekerjaannya, sambil menjalankan tugasan rahsia daripada ibu Bianca, Kathy, untuk mencari maklumat tentang kehidupan cinta Bianca.

Seorang rakyat Malaysia di Jepun yang pendiam, turut terjebak dalam kekalutan itu. malah apa yang berlaku adalah satu rangkaian masalah lucu, penyelesaian gila, dan pelbagai kerumitan romantik.

Sebagai sebuah kesinambungan daripada lagu Hasrat, projek OST untuk filem Imaginur, Cin-Ta telah menandakan satu langkah penting dalam kerjaya Amir Jahari, serta menunjukkan hubungan yang terjalin di antara bakat tempatan dan industri hiburan yang berkembang.

Sebuah klip audio penuh Cin-Ta (Live Version) – OST From Saga With Love boleh ditonton di saluran YouTube Luncai Emas dan boleh didengari di semua saluran digital muzik seperti Spotify, Apple Music, Deezer, selain muat turun di Itunes Store.

Single Cin-Ta merupakan karya di bawah label edaran, Luncai Emas. - 7KLIK


[KREDIT: Luncai Emas]

Post a Comment

0 Comments