Hot Posts

6/recent/ticker-posts

TERLEPAS SAMBUTAN SONGKRAN, AIRBNB RAIKAN SEPANJANG TAHUN


AIRBNB platform perjalanan hujung-ke-hujung global, hari ini mengumumkan pelancaran kempen untuk meraikan Songkran dengan makna yang lebih mendalam. Ia merupakan satu masa untuk penduduk tempatan menghabiskan tahun baru bersama keluarga mereka. 

Airbnb ingin membantu pengembara antarabangsa berkumpul bersama keluarga mereka sendiri dan mengalami budaya Thailand yang kaya dan layanan unik dengan menemui 'personaliti' yang berbeza di bandar-bandar Thailand yang berbeza.

Tiada masa yang lebih baik untuk meneroka apa yang ditawarkan oleh negara ini. Pelancongan Thailand terus berkembang pesat, ia membentuk 20% daripada GDP negara ini. Baru-baru ini, Pihak Berkuasa Pelancongan Thailand (TAT) juga menyoroti wilayah sekunder sohor kini, yang termasuk Saraburi, Ayutthaya dan banyak lagi.


Menangi Penginapan dan Pengalaman Airbnb!
Airbnb mengadakan pertandingan untuk memberikan pemenang daripada Malaysia peluang untuk memilih destinasi tempatan bagi perjalanan keluarga pada tahun 2019. Keluarga yang menang akan berpeluang untuk mengembara ke Bangkok, Chiang Mai, Saraburi atau Phuket, di mana mereka akan mendapat penerbangan dan penginapan Airbnb 4D3N percuma serta tiga Pengalaman Airbnb.

Untuk memenangi perjalanan untuk keluarga anda (sehingga lima tetamu), pergi ke https://www.airbnb.com/s/songkranregional sebelum 26 April:

1. Pilih destinasi pilihan anda - Bangkok, Chiang Mai, Saraburi atau Phuket
2. Dalam 800 aksara atau kurang, terangkan pilihan destinasi anda untuk keluarga anda dengan cara yang kreatif.  

Pada masa pilihan mereka dalam tahun (2019), keluarga pemenang akan mengalami layanan Thailand yang tulen di kediaman Airbnb dan berpeluang untuk belajar daripada pakar tempatan mengenai minat mereka melalui Pengalaman Airbnb yang mendalam dan dibuat sendiri.


Menemui semula Thailand dan 'Personaliti' yang Berbeza
Songkran ialah salah satu perayaan paling terkenal di Asia Tenggara, di mana semakin ramai penduduk tempatan dan pengembara beralih ke Airbnb untuk penginapan unik dan tulen semasa tempoh perayaan. Berbanding tahun lepas, terdapat peningkatan hampir 50% dalam ketibaan tetamu ke Thailand semasa Songkran.

Destinasi terbaik untuk tetamu Airbnb tahun ini termasuk Bangkok kerana pemandangan bandar yang sibuk dan memukau, Chiang Mai kerana landskap hijau yang indah dan kekayaan budaya, Saraburi kerana pemandangan dan pengembaraan yang kurang digembar gemburkan, dan Phuket kerana reka bentuk seni bina vila dan hospitaliti yang santai.

Sepanjang tahun, hos tempatan Airbnb gembira berkongsi Penginapan dan Pengalaman mereka. Sesetengah penginapan dan Pengalaman Airbnb termasuk meneroka Chinatown yang tidak kelihatan di bandar ini, yang dikatakan sebagai 'Pengalaman Airbnb Paling disukai di Instagram pada tahun 2018'.

Mike Orgill, Pengurus Besar Asia Tenggara, Hong Kong dan Taiwan berkata, 

"Kami sedang membayangkan semula perjalanan dengan menginspirasi hubungan antara hos Thailand dan pengembara yang ingin menerokai Thailand sepanjang tahun. "

Orgill meneruskan, 

“Selain acara besar seperti Songkran, ramai pengembara mengembara ke Thailand beberapa kali setahun, dan memberi kesan positif dan mampan kepada pelancongan Thailand dengan mempelbagaikan pelancongan kepada penduduk tempatan dan pemilik perniagaan kecil."

Post a Comment

0 Comments