Hot Posts

6/recent/ticker-posts

"Kami mendengar dan kami memohon maaf" - Neelofar Hijab


AKHIRNYA, syarikat pengeluar tudung jenama Naelofar, NH Prima International Sdn Bhd  membuat permohonan maaf berhubung kontroversi pemilihan lokasi majlis pelancaran koleksi tudung terbaru keluaran mereka di sebuah pusat hiburan terkenal di ibu kota Isnin lalu.

Menerusi sebuah kenyataan media yang diedarkan, Pengarah Urusannya, Noor Nabila Mohd Noor, membuat permohonan  maaf kepada semua pihak.

Berikut meupakan isi kandungan siaran media tersebut:
  • Kami memohon jutaan maaf, terutamanya kepada penyokong kuat jenama kami dan juga semua individu yang telah terjejas oleh insiden baru-baru ini.
  • Majlis pelancaran yang sepatutnya menjadi acara istimewa untuk jenama kami, telah menjadi isu perdebatan dan menimbulkan tanda tanya pelbagai pihak.
  • Sepanjang majlis pada malam itu, kami mengambil langkah berjaga-jaga untuk memastikan apa-apa jenama dan botol minuman keras, gelas serta perkakas diasing dan dikeluarkan sepenuhnya daripada tempat tersebut sebelum berlangsungnya majlis.
  • Akses ke bar dan kelab lain juga ditutup serta merokok adalah dilarang sama sekali sepanjang majlis tersebut.
  • Kami juga mendapatkan katerer luar untuk menyajikan makanan halal. Semua perkakas termasuklah sudu, garfu, dan gelas yang digunakan oleh para tetamu juga disediakan oleh keterer tersebut.
  • Kami telah membuat keputusan untuk mengadakan majlis pelancaran ini ditempat berkenaan kerana kemudahan yang ditawarkan  dan mereka juga menawarkan ruang untuk disewa sebagai ruang acara pada setiap Ahad dan Isnin oleh kerana ruang ini tidak dibuka untuk kunjungan umum.
  • Sistem pencahayaan yang memberi efek neon, sistem bunyi, paparan LED dan sokongan teknikal adalah antara kemudahan yang diperlukan oleh kami untuk menjayakan majlis ini dan kesemuanya didatangkan dalam satu pakej yang ditawarkan oleh pihak ruang acara.
  • Kami telah mengambil langkah segera untuk membetulkan situasi ini. Tiada yang lebih penting dari mendapatkan kembali kepercayaan dan keyakinan semua. 
  • Kami mengambil serius dan mendengar semua komen mengenai isu ini dan kami akan menggunakannya untuk membimbing kami secara positif bagi mengelakkan insiden yang sama berulang.
  • Kami akan memastikan  isu keagamaan dan kebudayaan akan dititikberatkan dalam setiap keputusan yang dibuat pada masa depan dan kami amat berharap agar diberi peluang untuk memperbaiki diri dan memperbetulkan keadaan.


Selain kecaman dan teguran daripada orang ramai, insiden itu juga mendapat perhatian daripada Mufti dan Pertubuhan Agama Islam yang turut menyuarakan pandangan mereka berhubunga apa yang berlaku.

Semoga apa yang berlaku ini dapat menjadi pengajaran kepada semua di masa depan. Bukan sahaja untuk selebriti tetapi juga kepada semua. - 7KLIK

Post a Comment

0 Comments