27 Okt 2019

PESAN PADA HATI NABILA RAZALI MANGSA DENDAM SHUKRI YAHAYA


SHUKRI Yahaya berkasar pada Nabila Razali kerana dendam? Nabila Razali dikatakan pernah bercinta tetapi meninggalkannya suatu waktu dahulu. Disebabkan itu, Shukri menyimpan dendam pada Nabila. 

Bagaimanapun dendam Shukri pada Nabila sebenarnya hanyalah dalam drama. Mereka berdua akan bergandingan dalam drama terbaharu yang telahpun memulakan siaran di slot Lestary iaitu Pesan Pada Hati mulai 25 Oktober lalu.

Selain Shukri  Yahaya dan Nabila Razali, drama arahan terakhir pengarah allahyarham Raja Ahmad Alauddin ini turut dilakonkan oleh Sara Ali, Jasmin Hamid, Liza Abdullah, Anne Abdullah, Arja Lee, Chacha Maembong dan ramai lagi. 

Pesan Pada Hati mengisahkan mengenai Yusuf dan Zulaikha yang jatuh cinta namun terputus di tengah jalan. Pertemuan pertama akibat perselisihan faham di stesen komuter di antara Yusuf (Shukri Yahaya) dan Zulaikha (Nabila Razali) yang tidak disangka dalam diam telah menimbulkan bibit cinta secara tidak sengaja. 




Pada awalnya, Zulaikha tidak menyukai Yusuf dan sering jual mahal apabila Yusuf ingin mendekatinya. Zulaikha juga risau kerana ibunya, Hajar (Liza Abdullah) pernah berpesan untuk tidak jatuh cinta pada lelaki di Kuala Lumpur. Hajar kecewa apabila anak yang paling disayanginya, Aakif tidak pernah pulang ke kampung lagi setelah berkahwin dengan gadis bandar. 

Yusuf telah melamar Zulaikha tetapi Zulaikha perlukan masa untuk memujuk Hajar. Pada hari yang sama Zulaikha pulang ke kampung untuk memberitahu mengenai lamaran Yusuf, mereka dikejutkan dengan berita kemalangan yang telah meragut nyawa Aakif dan isterinya Maryam. 

Kematian Aakif memberi kesan kepada Zulaikha. Zulaikha tidak sampai hati ingin melukakan hati Hajar lagi jika dia memberitahu yang dia ingin berkahwin dengan Yusuf. 

Zulaikha akhirnya membuat keputusan untuk memutuskan perhubungannya dengan Yusuf dan tidak lagi kembali ke Kuala Lumpur. Yusuf kecewa kerana Zulaikha menghilangkan diri tanpa khabar berita. 




Semenjak itu, Yusuf sedikit sebanyak mula mengubah jalan hidupnya. Pelbagai kejadian yang menimpanya membuatkan Yusuf bermuhasabah diri.

Yusuf meninggalkan hobi dan perangai lamanya. Rubi (Jasmin Hamid), ibu Yusuf, gembira melihat perubahan Yusuf. Rubi terfikir adakah Yusuf masih mencintai Zulaikha. Rubi yakin Yusuf masih menanti Zulaikha walaupun Yusuf tidak menunjukkannya. Takdir seperti mempermainkan mereka, apabila mereka kembali bertemu dan mengetahui bahawa Maryam merupakan kakak kepada Yusuf.

Semuanya terjadi apabila Zulaikha perlu mencari keluarga Maryam untuk meminta pertolongan membiayai rawatan Dayyan, anak Akif dan Maryam yang jatuh sakit. Yusuf pula masih menyimpan dendam atas kematian Maryam dan menjadikan Zulaikha sebagai tempat untuk dia membalas dendam. Yusuf setuju untuk membantu, tetapi dengan syarat Zulaikha perlu menjadi hambanya. 

Mungkinkah tiada lagi cinta di hati Yusuf buat Zulaikha? Pastikan anda tonton kesudahan cinta di antara Yusuf dan Zulaikha ini setiap hari Rabu hingga Jumaat, jam 9.00 malam di TV3. Ikuti juga lama sosial Facebook, Twitter, Youtube,  dan Instagram TV3 serta instagram rasmi Drama Sangat iaitu @dramasangat untuk info menarik mengenai drama Pesan Pada Hati. 



PESAN PADA HATI
Bahasa: Melayu    
Hari: Setiap Rabu hingga Jumaat (Mulai 25 Oktober) 
Masa: 9 Malam 
Saluran: TV3  
Arahan: Allahyarham Raja Ahmad Alauddin  
Pelakon: Shukri Yahaya, Nabila Razali, Sara Ali, Jasmin Hamid, Liza Abdullah, Anne Abdullah, Arja Lee, Chacha Maembong


[KREDIT: TV3/Media Prima]

Tiada ulasan:

Catat Ulasan