27 Feb 2018

ADA APA DENGAN SUAMIKU MAT PIUN


HIDUP ini penuh dengan drama, ayuh hadapinya! Dalam menempuh kehidupan yang penuh pancaroba tanpa rujukan rasmi untuk kehidupan yang ideal; buat sesetengah masyarakat, bacaan ringan seringkali dijadikan panduan terbaik dalam menghadapi pelbagai masalah harian.

Sebuah kisah dengan jalan cerita dramatik, paparan setiap halaman episod diisi aksi senda tawa yang mengundang deraian air mata; menyapa gema dalam senario kehidupan sebenar.

Drama komedi Melayu baharu, Suamiku Mat Piun akan disiarkan eksklusif di tonton mulai 23 Februari ini dalam format definisi tinggi (HD), menampilkan sisi berbeza sebuah karangan novel yang lari dari plot kebiasaan. 




Bergelak-ketawa menerusi tontonan kesemua 19 episod drama komedi ini 2 bulan lebih awal dari tayangan TV, menerusi slot saluran di tonton ‘First’. 

“Kehidupan saya adalah drama. Cuma ianya tidak disiarkan di kaca TV” – Marc Wallice 

Suamiku Mat Piun mengisahkan Nieza dan Pojie sebagai pasangan suami isteri yang melalui pelbagai fasa cabaran. Nieza adalah seorang peminat novel Melayu yang sering membuat keputusan berdasarkan jalan cerita yang diadaptasi dari novel yang dibacanya. 

“Jangan mulakan drama jika tidak mahu terlibat dalam kancah” 

Halangan yang ditempuhi oleh merpati dua sejoli ini bermula dari perancangan perkahwinan mereka dan melarat sehingga mempunyai keluarga sendiri. Terpaksa menjalani kehidupan yang sederhana, Pojie seorang budak penghantar (Mat Piun) dan Nieza berdepan dengan bermacam konflik termasuk pelbagai masalah dari kisah lampau dan terkini membuatkan hidup mereka terumbang-ambing, menambah jenaka bersahaja dalam kitaran harian mereka.




Menampilkan barisan bintang antaranya Sharifah Sakinah sebagai Nieza dan Along Cham sebagai Pojie; selain turut disertai oleh Mark Adam, Mimi Lana serta Rania Humaira; drama komedi ini mampu membuatkan anda pecah perut dengan pelbagai aksi kelakar menerusi tayangan 2 bulan lebih awal dari TV.

Airin Zainul, Pengarah tonton, Pelesenan & Pembarangan, Rangkaian Televisyen Media Prima Berhad berkata,

"tonton sentiasa membawakan sajian drama berkualiti tinggi sejajar dengan 7.8 juta pelanggan keseluruhannya. Suamiku Mat Piun merupakan salah satu usaha tonton memaparkan drama terbaik bagi mengembangkan empayar penstriman di Malaysia,’’ tambahnya lagi, 
"Jangan ketinggalan untuk menyaksikan drama komedi yang menjanjikan anda dan para pengikut setia novel melayu bergelak tawa menerusi kesemua 19 episod, 2 bulan lebih awal dari tayangan di TV dalam format definisi tinggi (HD), eksklusif di tonton.’’


Suamiku Mat Piun
Episod: 19
Hari: Jumaat
Masa: 12.00 Tengahari
Saluran: Tonton 
Penulis Skrip: Tommy Loh
Pengarah: Amor Rizan
Pelakon: Sharifah Sakinah, Along Charm, Mark Adam, Mimi Lana serta Rania Humaira

Tiada ulasan:

Catat Ulasan