24 Feb 2017

PERANG BUTIK D'KAYANGAN


D'KAYANGAN mengisahkan seorang duda bernama Mahadi kematian isterinya, Sari yang memiliki butik iaitu D'Kayangan. Setelah kematian isterinya, tinggallah butik itu dalam keadaan yang bisnesnya yang terumbang-ambing. 

Pada masa yang sama Mahadi diamanahkan oleh arwah isterinya untuk menjaga butik itu sehingga berjaya. Mahadi seorang kontraktor dan berhenti dari bekerja sebagai kontraktor, berusaha untuk mempertahankan butik itu.

Dalam butik itu tinggal hanya dua orang pekerja nya yang sangat bermasalah iaitu Kate dan Joe. Kate berperwatakan tomboi, Joe pula selalu melibatkan dirinya dengan  kegiatan samseng, tapi yang kelakarnya walaupun dia samseng, minatnya menggubah bunga dan membuat pelamin pengantin amat cemerlang. 


Situasi komedi di butik ini tentang bagaimana Mahadi, Kate dan Joe bertekak, kelam kabut dan huru-hara. Kate yang selalu berselisih pendapat dengan majikannya, akhirnya mempunyai perasaan terhadap Mahadi. 

Semenjak itu, Kate mula ambil berat tentang Mahadi, dan akhirnya mendapat tahu bahawa Butik D'Kayangan akan bertahan selama tiga bulan dan akhirnya akan dijual. 

Bila mendengar situasi ini, Kate pun mula berbincang dengan Joe dan akhirnya muncul Ratna seorang wanita misteri yang datang mengaku sebagai kawan arwah Sari isteri Mahadi, datang untuk membantu menyelamatkan keadaan.


D'Kayangan
Tarikh Siaran: 28 Februari 2017
Hari: Selasa
Masa: 10.00 Malam
Saluran: TV2 
Pelakon: Adi Putra, Anis Al-Idrus, Wanna Ali, Ellie Suriaty, Syazwan Zulkifli dan Bell Ngasri,

Tiada ulasan:

Catat Ulasan