25 Jan 2017

ZAMRULHISYAM, HINGGA AKHIR NANTI


LARI daripada kebiasaan drama bersiri Melayu yang banyak menonjolkan kisah cinta golongan muda, RTM membawa kelainan dengan berkongsi kisah cinta sejati golongan yang berusia di pertemukan kembali jodoh mereka setelah bertahun terpisah. 

Mengisahkan Shahriman, warga emas yang berkarisma pulang ke tanah air kerana menunaikan janji terhadap anak saudaranya Firdaus yang berjaya membuka syarikat arkitek. Shariman membawa diri tinggal di luar negara kerana kecewa dalam percintaan. 

Selama 35 tahun tinggal di luar negara, pintu hati Shariman tidak terbuka untuk pulang ke tanah air sehinggalah Firdaus berjaya membuktikan kewibawaannya. Kepulangan Shariman amat dinantikan kerana Shariman seorang bapa saudara yang pakar dalam bidang arkitek. 

Shariman memperkenalkan Firdaus dengan kawan baiknya Hisyam. Hisyam mempunyai seorang anak gadis bernama Maira yang juga merupakan rakan sekolah Firdaus. 

Semasa zaman persekolahan, Firdaus suka dengan Maira namun hingga ke saat ini Firdaus masih takut untuk meluahkan perasaannya. Firdaus berharap agar Shariman dapat membantunya merapatkan hubungannya dengan Maira. 

Semasa Shariman pergi ke tempat kerja Maira berlaku satu perkara yang tidak dijangka. Persoalan mengapa Shariman masih tidak mendirikan rumah tangga terjawab apabila muncul Jasmin, kekasih lama Shariman yang tinggal di hospital sakit jiwa kerana tekanan perasaan. 

Shariman mula di himpit rasa bersalah apabila mengetahui kesengsaraan hidup Jasmin kerana mencintainya. Maira berjanji membantu Sahriman untuk memulihkan Jasmin. 

   
Hingga Akhir Nanti
Episod: 13
Hari: Isnin-Khamis
Masa: 11.30 pagi
Saluran: TV1 (Slot Kejora)
Pelakon: Zamarul Hisham, Wan Nor Azlin dan Sherry Ibrahim.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan